Polopoly kommer stängas 15 december 2023. Innan dess behöver kvarvarande sidor flyttas eller kommer tas bort. Medarbetare kan läsa mer på FAQ Polopoly Avveckling
Disputationer 2021
2021-01-22
Rizwan-ul Huq, IBL, Pedagogiskt arbete
Monolingual policy, bilingual interaction
2021-01-29
Björn Sjögren, IBL, Pedagogik
Bystander behaviors in peer victimization: Associations with moral disengagement, efficacy beliefs, and student-teacher relationship quality
2021-02-26
Daniel Orraryd, IBL, Naturvetenskapernas didaktik
Making science come alive - Student generated stop-motion animations in science Education
2021-03-12
Simon Wessbo, IKOS, Pedagogiskt arbete med inriktning mot ämnesdidaktik
Fiktion genom två medier - En studie om gymnasieelevers meningsskapande om skönlitteratur och film i svenskämnet
2021-06-08
Alma Jahic Pettersson, IBL Naturvetenskapernas didaktik
Topsar och cellmembran - Kroppens näringsupptag i undervisning och elevtexter på mellanstadiet
2021-06-11
Ulrika Andersson, IBL Pedagogik
Framåtsyftande bedömning i tidig läsundervisning: Teori och praktik
2021-09-09
Cecilia Sveider, IBL, Pedagogik
Representationer av tal i bråkform. En studie om matematikundervisning på mellanstadiet.
2021-09-17
Sofie Arnell, IBL, Pedagogik
Elevers möten med matematik: En studie om elevers möten med matematik i förskoleklass och årskurs 1
2021-11-12
Joakim Strindberg, IBL, Pedagogik
Why Do We Even Bully? Exploring the Social Processes of Bullying in Two Swedish Elementary Schools
2021-12-10
Åsa Mårtensson, IBL, Pedagogik med ämnesdidaktisk inriktning
Yrkesutbildning på gränsen mellan skola och arbetsliv
2021-12-17
Christina Aminoff, IBL, Pedagogik
Skriftspråkliga handlingar i förskoleklass och årskurs 1
Sidansvarig:
caroline.kelly@liu.se
Senast uppdaterad: 2022-04-21