Göm menyn

Debatt

 

Vem ska rädda knyttet? Om ansvaret för studenternas bristande kunskaper i svenska

Brist på studentinflytande i avtalsprocessen om decentraliserad läkarutbildning

Om arbetet med utvärderingar av utbildningar

Svensk lärarutbildning är bra

Siffrorna bakom rapporten Högskolekvalitet måste ifrågasättas

Ogenerat partiskt om boendekostnader

Forskningen sprattlar i bibliometrins spindelnät

Språkverkstäder på engelska behövs!

Kvällsuniversitet!

Replik till Ulf Sandström: "Häpnadsväckande naivitet" 

Replik 2 till Ulf Sandström: ”Ovetenskapligt förhållningssätt”

Samhällsforskningens möjlighet

Humaniora - längst ner på den akademiska näringskedjan

Ny utbildning av affärsjurister

Utomhuspedagogik - bara för sexåringar?

Överspelad fakultet

Från tvärvetenskap till mångvetenskap?

Främja inte bara grundforskning

Sammanslagna universitet tål svängningar bättre

Risk för försämrade examinationsformer

Fel utse Saab:s vd till hedersdoktor

Fel om Darwin - det naturliga urvalet rubbas inte

"Stora brister i LiU:s ekonomprogram"

Är forskningspolitiken för styrande - används pengarna fel?

Är lärarutbildningens kris "pedagogisk"?

Är den skarpa kritiken lärarutbildningarna fått helt ogrundad?

LiU:s varumärke och pseudovetenskap

Vem är bäst lämpad att bli läkare?

Relationerna mellan studenter och lärare riskerar att försämras av att KURT blir allmänt

Orimligt att studenter får leva långt under "skälig levnadsnivå"

Bort med utbildningsbidrag och stipendier på LiU!


Sidansvarig: webbredaktionen@info.liu.se
Senast uppdaterad: 2014-09-23