2001
31/1 | Jan Anward, ISK: Att. Om språk som kultur. Installationsföreläsning. |
7/2 | Björn Lindblom, Stockholms universitet: Vokaler. |
5/3 | Frøjdis Hertzberg, Oslo universitet: Att didaktisera ett ämne – vad är det? |
28/3 | Linda Jönsson, ISK & Viveka Adelswärd, Tema K: Om talare och röster. |
4/4 | Hans Rudsänger, Högskolan i Gävle: Den svenska skolgrammatikens historia. |
18/4 | Anna-Lena Nilsson, Stockholms universitet: Falska vänner. |
2/5 | Göran Hägg: Är det något särskilt med europeisk litteratur? |
16/5 | Päivi Juvonen, Stockholms universitet: Har finskan en bestämd artikel? |
30/5 | Lars Fant, Stockholms universitet: Identitet och återanvändning i spansk talad diskurs. |
12/9 | Jan Anward, ISK: Hur man får berättelser att växa – om De sju korparna och annat. |
26/9 | Ing-Marie Tallberg, Karolinska institutet: Språkanvändning, minne och demens. |
3/10 | Walter Haas, Universität Fribourg: Languages in Switzerland or How to handle linguistic diversity. |
10/10 | Jacqueline Holzer, Universität Zürich: Science in the making. The construction and development of linguistic anthropology in North America (1890-1920). |
17/10 | Maarten Lemmens, Université Lille 3 och K.U. Leuven: A cognitive lexical-paradigmatic analysis of transitivity and ergativity in English. |
28/11 | Charlotta Plejert, ISK: To fix what's not broken. Repair, learning and foreign language talk-in-interaction. |
12/12 | Nigel Musk, ISK: Ystalyfera to Aberystwyth, School to University. The Transitional Language Practices of Four Bilingual Students in Wales. |
Sidansvarig:
agnese.grisle@liu.se
Senast uppdaterad: 2023-01-18